Olej do wspomagania

Moderator: Moderator

Robert
Początkujący forumowicz
Początkujący forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 05 lis 2008, 17:05
Lokalizacja: OPR

Olej do wspomagania

Postautor: Robert » 13 lut 2010, 10:34

Witam. Ostatnio "uciekł" mi olej wspomagania kierownicy w E32 750i. I teraz dylemat jaki olej zalac żeby było jak fabryka nakazuje ? Naklejka jest zielona.

Pozdrawiam.

Cuba
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5339
Rejestracja: 04 lis 2008, 15:00
Lokalizacja: Prudnik
Kontaktowanie:

Postautor: Cuba » 13 lut 2010, 11:49

czerwony napis/naklejka ATF, zielony napis/naklejka CHF (stosowany przy nivo) z tego, co wiem masz wlany ATF, więc nie jest to co w fabryce ;)
MOJE 525i
__________________

Viva Cuba socialista!!!!
Единая Россия
Demokracja to system w którym dwóch Meneli decyduje za Profesora

ZAPRASZAMY DO ZABAWY ......
LUZZZZZZZZZZZZZ
Szczęście nie jest ani dziełem przypadku, ani darem bogów.
Szczęście to coś, co każdy z nas musi wypracować dla samego siebie - cytat


http://www.bmwklubpoludnie.pl
Pozdrawiam Paweł

Robert
Początkujący forumowicz
Początkujący forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 05 lis 2008, 17:05
Lokalizacja: OPR

Postautor: Robert » 13 lut 2010, 12:13

Tak jak Cuba piszesz mam czerwony ATF,mam nadzieje ze to pompie i nivo nie zaszkodziło. :mur: Olej CHF dostane normalnie w sklepie czy tylko ASO?
Dzieki Cuba :bro:
Pozdrawiam :)

Cuba
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5339
Rejestracja: 04 lis 2008, 15:00
Lokalizacja: Prudnik
Kontaktowanie:

Postautor: Cuba » 13 lut 2010, 14:40

ATF stosowany jest do zwykłego wspomagania (jest minerał i syntetyk, różnych firm) .
CHF stosowany jest do wspomagania z nivo (również minerał i syntetyk - różnią się oznaczeniami po CHF -...)
Nie wiem, czy będzie różnica w pracy pompy i czy czasami jej nie trafi :smile: ale ATF nie jest zamiennikiem CHF - gdzieś przeczytałem, że można stosować zamiennik z Citroena, febi ... parametry te same tylko inna nazwa i pewnie cena ;)

Poszukaj na Alledrogo.
MOJE 525i
__________________

Viva Cuba socialista!!!!
Единая Россия
Demokracja to system w którym dwóch Meneli decyduje za Profesora

ZAPRASZAMY DO ZABAWY ......
LUZZZZZZZZZZZZZ
Szczęście nie jest ani dziełem przypadku, ani darem bogów.
Szczęście to coś, co każdy z nas musi wypracować dla samego siebie - cytat


http://www.bmwklubpoludnie.pl
Pozdrawiam Paweł

ManiekSzok
Posty: 13
Rejestracja: 22 mar 2012, 23:03
Lokalizacja: CG

Postautor: ManiekSzok » 26 mar 2012, 17:15

Koledzy powiedzcie mi jaki plyn zalać? czy jest jakis uniwersalny co sie miesza ze wszystkimi bo plyn mialem calkowicie spuszczony i koleś nie pamieta jaki tam byl bo samochod troche stał? Ja bym obstawiał czerwony ale lepiej zapytac:)

Cuba
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5339
Rejestracja: 04 lis 2008, 15:00
Lokalizacja: Prudnik
Kontaktowanie:

Postautor: Cuba » 26 mar 2012, 17:21

ATF masz na "nakrętce" ;) i w każdym sklepie moto po sprawdzeniu przez sprzedawcę dostaniesz go bez kłopotu :ok:
MOJE 525i
__________________

Viva Cuba socialista!!!!
Единая Россия
Demokracja to system w którym dwóch Meneli decyduje za Profesora

ZAPRASZAMY DO ZABAWY ......
LUZZZZZZZZZZZZZ
Szczęście nie jest ani dziełem przypadku, ani darem bogów.
Szczęście to coś, co każdy z nas musi wypracować dla samego siebie - cytat


http://www.bmwklubpoludnie.pl
Pozdrawiam Paweł

Awatar użytkownika
Mamon
Początkujący forumowicz
Początkujący forumowicz
Posty: 368
Rejestracja: 16 maja 2010, 19:59
Lokalizacja: opr<->src
Kontaktowanie:

Postautor: Mamon » 09 cze 2013, 15:46

Witam.
Jaki mam lać dokładnie olej do wspomagania? Czy w ogóle go wymienić?
Wydaje się być przezroczysty, jedynie bardzo lekko brązowawy. Autko mam 3lata wiec sam nie wiem ale chyba nie zaszkodzi.

Mam taką naklejkę na korku od wspomagania: Obrazek

Używał ktoś takiego? jest przezroczysty?

Kod: Zaznacz cały

http://liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=74&category_id=26


wyszukany według silnika m43 wiec powinien pasować.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2013, 08:30 przez Mamon, łącznie zmieniany 1 raz.

Cuba
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5339
Rejestracja: 04 lis 2008, 15:00
Lokalizacja: Prudnik
Kontaktowanie:

Postautor: Cuba » 09 cze 2013, 16:00

ATF jest "różowy" specyfikacja to Dexron II i Dexron III stosowany również do skrzyni biegów.
Ja stosuję dextron II bo z takim BMka wychodziła z fabryki, nowszych nikt nie sprawdza na starszych konstrukcjach.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2013, 07:07 przez Cuba, łącznie zmieniany 1 raz.
MOJE 525i
__________________

Viva Cuba socialista!!!!
Единая Россия
Demokracja to system w którym dwóch Meneli decyduje za Profesora

ZAPRASZAMY DO ZABAWY ......
LUZZZZZZZZZZZZZ
Szczęście nie jest ani dziełem przypadku, ani darem bogów.
Szczęście to coś, co każdy z nas musi wypracować dla samego siebie - cytat


http://www.bmwklubpoludnie.pl
Pozdrawiam Paweł

Awatar użytkownika
Andrzej
Starszy forumowicz
Starszy forumowicz
Posty: 1694
Rejestracja: 13 mar 2010, 21:55
Lokalizacja: Opolskie

Postautor: Andrzej » 09 cze 2013, 17:27

Niedawno musiałem zalać nowy Mobil ATF 220 DEXTRON II (mocno czerwony) , Mamy taki w Rocasie jak byś ptrzebował tylko trochę dolać to też można. Jak wyżej Cuba napisał :ok: ;specyfikacja to Dextron II i Dextron III stosowany również do skrzyni biegów.
Obrazek

Awatar użytkownika
Mamon
Początkujący forumowicz
Początkujący forumowicz
Posty: 368
Rejestracja: 16 maja 2010, 19:59
Lokalizacja: opr<->src
Kontaktowanie:

Postautor: Mamon » 09 cze 2013, 18:20

Przed chwilą sprawdziłem jeszcze raz dokladnie ten olej i kapnąłem na biała kartke i jest taki czerwonkawy (lekko przepracowany), stan jego to ponad połowa pierwszego poziomu. Sprawdzany oczywiscie na odpalonym silniku i korek wkręcony do końca w czasie sprawdzania. Czy to jest odpowiedni stan? Jeśli musze dolać to moge własnie takiego mobila jak Ty Andrzej? co prawda specyfikacja na pewno jest prawidłowa ale czy kolory można mieszać?
edit: czy to normalne że słychać pompe przy maksymalnym skręcie kół? dodam, że kiera chodzi bez zarzutu.

Cuba
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5339
Rejestracja: 04 lis 2008, 15:00
Lokalizacja: Prudnik
Kontaktowanie:

Postautor: Cuba » 10 cze 2013, 06:08

Mamon pisze:czy to normalne że słychać pompe przy maksymalnym skręcie kół?

Tak normalne

Odkręć przewód na pompie/listwie i wymień olej w całość, nieduże koszty i przedłużysz życie pompy, bo z tego co piszesz masz już przepracowany olej, odpadnie Ci również kwestia mieszania kolorów :)
MOJE 525i
__________________

Viva Cuba socialista!!!!
Единая Россия
Demokracja to system w którym dwóch Meneli decyduje za Profesora

ZAPRASZAMY DO ZABAWY ......
LUZZZZZZZZZZZZZ
Szczęście nie jest ani dziełem przypadku, ani darem bogów.
Szczęście to coś, co każdy z nas musi wypracować dla samego siebie - cytat


http://www.bmwklubpoludnie.pl
Pozdrawiam Paweł

Awatar użytkownika
Mamon
Początkujący forumowicz
Początkujący forumowicz
Posty: 368
Rejestracja: 16 maja 2010, 19:59
Lokalizacja: opr<->src
Kontaktowanie:

Postautor: Mamon » 10 cze 2013, 17:37

Cuba, dzięki za odp.
Na weekend wiec wymieniam nowy olej,
oraz płyn hamulcowy :)

Awatar użytkownika
Andrzej
Starszy forumowicz
Starszy forumowicz
Posty: 1694
Rejestracja: 13 mar 2010, 21:55
Lokalizacja: Opolskie

Postautor: Andrzej » 10 cze 2013, 19:13

Cuba pisze:wymień olej w całość, nieduże koszty i przedłużysz życie pompy

I tu co do wymiany oleju we wspomaganiu bym się nie zgodził :no: w tamtym roku zrobiłem wymianę tak jak wyżej pisze Cuba, wypuściłem cały olej zalałem nowy taki jak ma być ( atf 220 dextron II) od czasu wymiany pompa już nigdy tak cicho nie pracowała jak poprzednio. Uważam, że jeżeli nic się nie dzieje nie powinno się wymieniać oleju we wspomaganiu, lepiej ewentualnie dolać jak brakuje. Dopiero jak wymieniłem pompę (przy okazji wymiany silnika..) cisza wróciła :ok:
Ostatnio zmieniony 10 cze 2013, 21:26 przez Andrzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

nomad
Początkujący forumowicz
Początkujący forumowicz
Posty: 268
Rejestracja: 12 wrz 2012, 20:48
Lokalizacja: Rzeszów

Postautor: nomad » 11 cze 2013, 07:17

Czasami warto wyznawać zasadę: nie rusz gówna bo później bd śmierdzieć ;)

Cuba
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5339
Rejestracja: 04 lis 2008, 15:00
Lokalizacja: Prudnik
Kontaktowanie:

Postautor: Cuba » 11 cze 2013, 15:46

Skoro na przepracowanym ma chodzić lepiej ... niech tak będzie :smile:
Ok. 2 lat temu wymieniałem DII do dzisiaj ma kolor jak ze sklepu, pompa chodzi jak chodziła .. ale to E34 ;)
MOJE 525i
__________________

Viva Cuba socialista!!!!
Единая Россия
Demokracja to system w którym dwóch Meneli decyduje za Profesora

ZAPRASZAMY DO ZABAWY ......
LUZZZZZZZZZZZZZ
Szczęście nie jest ani dziełem przypadku, ani darem bogów.
Szczęście to coś, co każdy z nas musi wypracować dla samego siebie - cytat


http://www.bmwklubpoludnie.pl
Pozdrawiam Paweł


Wróć do „Oleje/Dodatki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 0 gości

 

 

cron