Olej do wspomagania

Robert
-#Forumowicz1
-#Forumowicz1
Posty: 163
Rejestracja: 05 lis 2008, 17:05
Lokalizacja: OPR

Olej do wspomagania

Postautor: Robert » 13 lut 2010, 10:34

Witam. Ostatnio "uciekł" mi olej wspomagania kierownicy w E32 750i. I teraz dylemat jaki olej zalac żeby było jak fabryka nakazuje ? Naklejka jest zielona.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Cuba
-#Forumowicz5
-#Forumowicz5
Posty: 5284
Rejestracja: 04 lis 2008, 15:00
Lokalizacja: Prudnik
Kontaktowanie:

Postautor: Cuba » 13 lut 2010, 11:49

czerwony napis/naklejka ATF, zielony napis/naklejka CHF (stosowany przy nivo) z tego, co wiem masz wlany ATF, więc nie jest to co w fabryce ;)
you zerknij na moje - 525i
__________________
Nysa to PIĘKNY kraj

Viva Cuba socialista!!!!

Demokracja to system w którym dwóch Meneli decyduje za Profesora

Wzmocnione techniki przesłuchań = USA

ZAPRASZAMY DO ZABAWY ......

LUZZZZZZZZZZZZZ

Szczęście nie jest ani dziełem przypadku, ani darem bogów.
Szczęście to coś, co każdy z nas musi wypracować dla samego siebie - cytat


Polskie boiska na kartofliska!

www.bmwklubpoludnie.pl
Pozdrawiam Paweł

Robert
-#Forumowicz1
-#Forumowicz1
Posty: 163
Rejestracja: 05 lis 2008, 17:05
Lokalizacja: OPR

Postautor: Robert » 13 lut 2010, 12:13

Tak jak Cuba piszesz mam czerwony ATF,mam nadzieje ze to pompie i nivo nie zaszkodziło. :mur: Olej CHF dostane normalnie w sklepie czy tylko ASO?
Dzieki Cuba :bro:
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Cuba
-#Forumowicz5
-#Forumowicz5
Posty: 5284
Rejestracja: 04 lis 2008, 15:00
Lokalizacja: Prudnik
Kontaktowanie:

Postautor: Cuba » 13 lut 2010, 14:40

ATF stosowany jest do zwykłego wspomagania (jest minerał i syntetyk, różnych firm) .
CHF stosowany jest do wspomagania z nivo (również minerał i syntetyk - różnią się oznaczeniami po CHF -...)
Nie wiem, czy będzie różnica w pracy pompy i czy czasami jej nie trafi :smile: ale ATF nie jest zamiennikiem CHF - gdzieś przeczytałem, że można stosować zamiennik z Citroena, febi ... parametry te same tylko inna nazwa i pewnie cena ;)

Poszukaj na Alledrogo.
you zerknij na moje - 525i

__________________

Nysa to PIĘKNY kraj



Viva Cuba socialista!!!!



Demokracja to system w którym dwóch Meneli decyduje za Profesora



Wzmocnione techniki przesłuchań = USA



ZAPRASZAMY DO ZABAWY ......



LUZZZZZZZZZZZZZ



Szczęście nie jest ani dziełem przypadku, ani darem bogów.
Szczęście to coś, co każdy z nas musi wypracować dla samego siebie - cytat




Polskie boiska na kartofliska!



www.bmwklubpoludnie.pl

Pozdrawiam Paweł

ManiekSzok
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 13
Rejestracja: 22 mar 2012, 23:03
Lokalizacja: CG

Postautor: ManiekSzok » 26 mar 2012, 17:15

Koledzy powiedzcie mi jaki plyn zalać? czy jest jakis uniwersalny co sie miesza ze wszystkimi bo plyn mialem calkowicie spuszczony i koleś nie pamieta jaki tam byl bo samochod troche stał? Ja bym obstawiał czerwony ale lepiej zapytac:)

Awatar użytkownika
Cuba
-#Forumowicz5
-#Forumowicz5
Posty: 5284
Rejestracja: 04 lis 2008, 15:00
Lokalizacja: Prudnik
Kontaktowanie:

Postautor: Cuba » 26 mar 2012, 17:21

ATF masz na "nakrętce" ;) i w każdym sklepie moto po sprawdzeniu przez sprzedawcę dostaniesz go bez kłopotu :ok:
you zerknij na moje - 525i

__________________

Nysa to PIĘKNY kraj



Viva Cuba socialista!!!!



Demokracja to system w którym dwóch Meneli decyduje za Profesora



Wzmocnione techniki przesłuchań = USA



ZAPRASZAMY DO ZABAWY ......



LUZZZZZZZZZZZZZ



Szczęście nie jest ani dziełem przypadku, ani darem bogów.
Szczęście to coś, co każdy z nas musi wypracować dla samego siebie - cytat




Polskie boiska na kartofliska!



www.bmwklubpoludnie.pl

Pozdrawiam Paweł

Awatar użytkownika
Mamon
-#Forumowicz2
-#Forumowicz2
Posty: 367
Rejestracja: 16 maja 2010, 19:59
Lokalizacja: opr<->src
Kontaktowanie:

Postautor: Mamon » 09 cze 2013, 15:46

Witam.
Jaki mam lać dokładnie olej do wspomagania? Czy w ogóle go wymienić?
Wydaje się być przezroczysty, jedynie bardzo lekko brązowawy. Autko mam 3lata wiec sam nie wiem ale chyba nie zaszkodzi.

Mam taką naklejkę na korku od wspomagania: Obrazek

Używał ktoś takiego? jest przezroczysty?

Kod: Zaznacz cały

http://liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=74&category_id=26


wyszukany według silnika m43 wiec powinien pasować.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2013, 08:30 przez Mamon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cuba
-#Forumowicz5
-#Forumowicz5
Posty: 5284
Rejestracja: 04 lis 2008, 15:00
Lokalizacja: Prudnik
Kontaktowanie:

Postautor: Cuba » 09 cze 2013, 16:00

ATF jest "różowy" specyfikacja to Dexron II i Dexron III stosowany również do skrzyni biegów.
Ja stosuję dextron II bo z takim BMka wychodziła z fabryki, nowszych nikt nie sprawdza na starszych konstrukcjach.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2013, 07:07 przez Cuba, łącznie zmieniany 1 raz.
you zerknij na moje - 525i

__________________

Nysa to PIĘKNY kraj



Viva Cuba socialista!!!!



Demokracja to system w którym dwóch Meneli decyduje za Profesora



Wzmocnione techniki przesłuchań = USA



ZAPRASZAMY DO ZABAWY ......



LUZZZZZZZZZZZZZ



Szczęście nie jest ani dziełem przypadku, ani darem bogów.
Szczęście to coś, co każdy z nas musi wypracować dla samego siebie - cytat




Polskie boiska na kartofliska!



www.bmwklubpoludnie.pl

Pozdrawiam Paweł

Awatar użytkownika
Andrzej
-#Forumowicz4
-#Forumowicz4
Posty: 1632
Rejestracja: 13 mar 2010, 21:55
Lokalizacja: Opolskie

Postautor: Andrzej » 09 cze 2013, 17:27

Niedawno musiałem zalać nowy Mobil ATF 220 DEXTRON II (mocno czerwony) , Mamy taki w Rocasie jak byś ptrzebował tylko trochę dolać to też można. Jak wyżej Cuba napisał :ok: ;specyfikacja to Dextron II i Dextron III stosowany również do skrzyni biegów.

Awatar użytkownika
Mamon
-#Forumowicz2
-#Forumowicz2
Posty: 367
Rejestracja: 16 maja 2010, 19:59
Lokalizacja: opr<->src
Kontaktowanie:

Postautor: Mamon » 09 cze 2013, 18:20

Przed chwilą sprawdziłem jeszcze raz dokladnie ten olej i kapnąłem na biała kartke i jest taki czerwonkawy (lekko przepracowany), stan jego to ponad połowa pierwszego poziomu. Sprawdzany oczywiscie na odpalonym silniku i korek wkręcony do końca w czasie sprawdzania. Czy to jest odpowiedni stan? Jeśli musze dolać to moge własnie takiego mobila jak Ty Andrzej? co prawda specyfikacja na pewno jest prawidłowa ale czy kolory można mieszać?
edit: czy to normalne że słychać pompe przy maksymalnym skręcie kół? dodam, że kiera chodzi bez zarzutu.

Awatar użytkownika
Cuba
-#Forumowicz5
-#Forumowicz5
Posty: 5284
Rejestracja: 04 lis 2008, 15:00
Lokalizacja: Prudnik
Kontaktowanie:

Postautor: Cuba » 10 cze 2013, 06:08

Mamon pisze:czy to normalne że słychać pompe przy maksymalnym skręcie kół?

Tak normalne

Odkręć przewód na pompie/listwie i wymień olej w całość, nieduże koszty i przedłużysz życie pompy, bo z tego co piszesz masz już przepracowany olej, odpadnie Ci również kwestia mieszania kolorów :)
you zerknij na moje - 525i

__________________

Nysa to PIĘKNY kraj



Viva Cuba socialista!!!!



Demokracja to system w którym dwóch Meneli decyduje za Profesora



Wzmocnione techniki przesłuchań = USA



ZAPRASZAMY DO ZABAWY ......



LUZZZZZZZZZZZZZ



Szczęście nie jest ani dziełem przypadku, ani darem bogów.
Szczęście to coś, co każdy z nas musi wypracować dla samego siebie - cytat




Polskie boiska na kartofliska!



www.bmwklubpoludnie.pl

Pozdrawiam Paweł

Awatar użytkownika
Mamon
-#Forumowicz2
-#Forumowicz2
Posty: 367
Rejestracja: 16 maja 2010, 19:59
Lokalizacja: opr<->src
Kontaktowanie:

Postautor: Mamon » 10 cze 2013, 17:37

Cuba, dzięki za odp.
Na weekend wiec wymieniam nowy olej,
oraz płyn hamulcowy :)

Awatar użytkownika
Andrzej
-#Forumowicz4
-#Forumowicz4
Posty: 1632
Rejestracja: 13 mar 2010, 21:55
Lokalizacja: Opolskie

Postautor: Andrzej » 10 cze 2013, 19:13

Cuba pisze:wymień olej w całość, nieduże koszty i przedłużysz życie pompy

I tu co do wymiany oleju we wspomaganiu bym się nie zgodził :no: w tamtym roku zrobiłem wymianę tak jak wyżej pisze Cuba, wypuściłem cały olej zalałem nowy taki jak ma być ( atf 220 dextron II) od czasu wymiany pompa już nigdy tak cicho nie pracowała jak poprzednio. Uważam, że jeżeli nic się nie dzieje nie powinno się wymieniać oleju we wspomaganiu, lepiej ewentualnie dolać jak brakuje. Dopiero jak wymieniłem pompę (przy okazji wymiany silnika..) cisza wróciła :ok:
Ostatnio zmieniony 10 cze 2013, 21:26 przez Andrzej, łącznie zmieniany 1 raz.

nomad
-#Forumowicz1
-#Forumowicz1
Posty: 226
Rejestracja: 12 wrz 2012, 20:48
Lokalizacja: Rzeszów

Postautor: nomad » 11 cze 2013, 07:17

Czasami warto wyznawać zasadę: nie rusz gówna bo później bd śmierdzieć ;)

Awatar użytkownika
Cuba
-#Forumowicz5
-#Forumowicz5
Posty: 5284
Rejestracja: 04 lis 2008, 15:00
Lokalizacja: Prudnik
Kontaktowanie:

Postautor: Cuba » 11 cze 2013, 15:46

Skoro na przepracowanym ma chodzić lepiej ... niech tak będzie :smile:
Ok. 2 lat temu wymieniałem DII do dzisiaj ma kolor jak ze sklepu, pompa chodzi jak chodziła .. ale to E34 ;)
you zerknij na moje - 525i

__________________

Nysa to PIĘKNY kraj



Viva Cuba socialista!!!!



Demokracja to system w którym dwóch Meneli decyduje za Profesora



Wzmocnione techniki przesłuchań = USA



ZAPRASZAMY DO ZABAWY ......



LUZZZZZZZZZZZZZ



Szczęście nie jest ani dziełem przypadku, ani darem bogów.
Szczęście to coś, co każdy z nas musi wypracować dla samego siebie - cytat




Polskie boiska na kartofliska!



www.bmwklubpoludnie.pl

Pozdrawiam Paweł


Wróć do „Oleje/Dodatki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot]. i 0 gości

 

 

cron