Wymiana płynu chłodniczego w m20

W tym dziale opisujemy/przedstawiamy różnego rodzaju naprawy, które można wykonać we własnym zakresie.

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
kamilja
Starszy forumowicz
Starszy forumowicz
Posty: 1417
Rejestracja: 05 lis 2008, 16:48
Lokalizacja: OP/R

Wymiana płynu chłodniczego w m20

Postautor: kamilja » 01 lis 2009, 19:29

Temat jest w zrób to sam, ponieważ mam zamiar zrobić fotorealcję z wymiany. Najpierw jednak mam pytanie do tych, którzy to robili ile płynu wchodzi do e30 z silnikiem m20? oraz na chwilę obecną jaki płyn polecacie? Ja skłaniam się w stronę Prestona. :ooko:

EDIT:

Ok, już wiem (dzięki damiano) jutro wymienię płyn i umieszczę fotorelację. 10,5 Litra
Ostatnio zmieniony 02 lis 2009, 08:11 przez kamilja, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
damiano
Starszy forumowicz
Starszy forumowicz
Posty: 2717
Rejestracja: 04 lis 2008, 12:29
Lokalizacja: OPR
Kontaktowanie:

Postautor: damiano » 01 lis 2009, 19:36

Tak jak pisałem na SB w przydatnych linkach mamy VIN DECODE - tam sie dowiesz o ilości płynów w twojej buni :ook: . http://www.bmwklubpoludnie.pl/viewtopic.php?t=341

Co do płynu - ja mam zalany Petrygo, ale Preston dolewałem jak mi wąż pękł - śmiga do dziś :pou::
Ulica to nie tor wyścigowy - nie musisz być pierwszy.

http://www.motostat.pl/user_images/27280/icon3.png

Moja Galeria - you ZOBACZ

Cuba
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5345
Rejestracja: 04 lis 2008, 15:00
Lokalizacja: Prudnik
Kontaktowanie:

Postautor: Cuba » 01 lis 2009, 19:43

Dzisiejsze płyny w większości są mieszalne (oparte na bazie glikolu) podobnie jak oleje.
Ewentualnie należałoby zwrócić uwagę na temp. wrzenia, która w porównaniu do wody jest wyższa i między płynami może się różnić.
Zawsze używałem Petrygo, od pewnego czasu wszystkie BMki jeżdżą na Prestonie :) w żadnym przypadku nie zauważyłem skutków ubocznych.
MOJE 525i
__________________

Viva Cuba socialista!!!!
Единая Россия
Demokracja to system w którym dwóch Meneli decyduje za Profesora

ZAPRASZAMY DO ZABAWY ......
LUZZZZZZZZZZZZZ
Szczęście nie jest ani dziełem przypadku, ani darem bogów.
Szczęście to coś, co każdy z nas musi wypracować dla samego siebie - cytat


http://www.bmwklubpoludnie.pl
Pozdrawiam Paweł

Awatar użytkownika
bmwfane34
Początkujący forumowicz
Początkujący forumowicz
Posty: 318
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:15
Lokalizacja: Kąkolewo

Postautor: bmwfane34 » 01 lis 2009, 20:07

Takie małe pytanko czy auto do tej pory jeździło też na płynie czy na wodzie jeśli na wodzie to nie chce krakać ale pompa wodna może zacząć ciec po wymianie, jeśli był płyn to ok :ok:
No drift- No fun
gg:7920032

Awatar użytkownika
kamilja
Starszy forumowicz
Starszy forumowicz
Posty: 1417
Rejestracja: 05 lis 2008, 16:48
Lokalizacja: OP/R

Postautor: kamilja » 01 lis 2009, 20:45

Oczywiście płyn jest nalany, ale nie wiem jak stary i zapobiegawczo wolę wymienić. Sprawdziłbym go miernikiem, ale nie posiadam takiego :mur:
Ostatnio zmieniony 01 lis 2009, 21:20 przez kamilja, łącznie zmieniany 1 raz.

kaca
Początkujący forumowicz
Początkujący forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 05 lis 2008, 16:50
Lokalizacja: OPR

Postautor: kaca » 01 lis 2009, 21:28

Najlepszym miernikiem jest ZAMRAŻARKA :ok: wyciagnij troche do butelki i na 1 dobe daj do zamrażalnika, jesli nie zgestnieje zbytnio to :ook: . to jest moje zdanie, sam tak zrobilem wczoraj i jest :ok:
Ostatnio zmieniony 01 lis 2009, 21:33 przez kaca, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylny Napęd Jest Jak Sex - Po Co Jeździć Na Ręcznym Jak Można Dać W P...(po garach)

Cuba
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5345
Rejestracja: 04 lis 2008, 15:00
Lokalizacja: Prudnik
Kontaktowanie:

Postautor: Cuba » 01 lis 2009, 21:41

:smile:


Tylko żadna zamrażalka ani miernik nie będzie w stanie określić ile czasu/lat płyn był eksploatowany .... może pochodzi jeszcze z czołgu T34 :haah: oraz, czy oprócz tego, że nie zamarza nie powoduje np: korozji, utleniania czy twardnienia przewodów gumowych.
Nie radzę eksperymentowania z takimi rzeczami, BMki tego nie lubią, a jak się zemszczą za złe traktowanie to może portfela zabraknąć :le:
Ostatnio zmieniony 01 lis 2009, 22:38 przez Cuba, łącznie zmieniany 1 raz.
MOJE 525i
__________________

Viva Cuba socialista!!!!
Единая Россия
Demokracja to system w którym dwóch Meneli decyduje za Profesora

ZAPRASZAMY DO ZABAWY ......
LUZZZZZZZZZZZZZ
Szczęście nie jest ani dziełem przypadku, ani darem bogów.
Szczęście to coś, co każdy z nas musi wypracować dla samego siebie - cytat


http://www.bmwklubpoludnie.pl
Pozdrawiam Paweł

Wojtas
Starszy forumowicz
Starszy forumowicz
Posty: 1870
Rejestracja: 10 lis 2008, 13:59
Lokalizacja: OPR

Postautor: Wojtas » 02 lis 2009, 08:16

kamilja pisze: Sprawdziłbym go miernikiem, ale nie posiadam takiego


Jak chcesz to podjedź, mogę Ci sprawdzić.Tylko...
Cuba pisze:Tylko żadna zamrażalka ani miernik nie będzie w stanie określić ile czasu/lat płyn był eksploatowany


Tak jak Cuba pisze...płyn oprócz niezamarzalności ma jeszcze właściwości smarne dlatego jeśli nastawiłeś się to wymieniaj. Co do ilości to 10,5 l nie wejdzie Ci, w zależności ile uda Ci się starego opróżnić ale koło 7-8 litrów powinno wejść.

Z przodu silnika najniższy punkt-przewód i jak dojdziesz to pod kolektorem wydechowym na bloku śruba- klucz chyba 12tka.


Wróć do „Zrób to Sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 0 gości