Poprzedni temat «» Następny temat
Temat: Jaki olej lejemy do naszych BMW
Autor Wiadomość

damiano

sharky




Moje BMW: E39 528i aspensilber
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 2716
Skąd: OPR

  Wysłany: 2008-11-04, 13:36   Jaki olej lejemy do naszych BMW
   Imię: Damian


Obecnie jeżdżę na Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40.

i jestem bardzo zadowolony :je:
 
 

Wojtas




Moje BMW: E36 328 coupe M52 2,8 96', E38 740 M62TU 4,4 00'
Twoja ulubiona marka samochodu?: BMW
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1870
Skąd: OPR

Wysłany: 2008-11-16, 13:13   
   Imię: Wojtas


A ja również pełny syntetyk Castrol EDGE Formuła 10W-60

Castrol-a leje do silników(różnych marek którymi jeździłem) już od ponad 12 lat (w starszych mineralny) i zawsze polece tą markę ;)
 
 

kaca

LUKI



Moje BMW: było E34 525 jest E39 523i
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 130
Skąd: OPR

Wysłany: 2008-11-29, 11:02   
   Imię: Łukasz


Ooo ja do swojej buni ze względu na jej 250 tys przebieg leję semi syntetyka i bez przechwalania na 12 tyś pobrała nieco ponad 200 ml. a jeżdżę na LOTOSIE
 
 

Zdzira 850I

760I 445KM Rulez



Moje BMW: BMW 735i
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 187
Skąd: Rawicz-WLKP

Wysłany: 2008-11-30, 11:06   
   Imię: Krzysztof


Ja mam dylemat, koło wiosny będę zmieniał silnik na zdrowe 3,5 i nie wiem czym go zalać??
Bo ostatnio się naczytałem jak to Castrol się zbadziewił.
Zastanawiam się nad Mobil1 Elf lub Quartz no może Castrol pewnie półsyntetyk.

Pamiętaj ja zawsze mam rację nawet jak jej nie mam to i tak ja mam :)

 
 

Wojtas




Moje BMW: E36 328 coupe M52 2,8 96', E38 740 M62TU 4,4 00'
Twoja ulubiona marka samochodu?: BMW
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1870
Skąd: OPR

Wysłany: 2008-11-30, 23:38   
   Imię: Wojtas


Zdzira 850I napisał/a:
Ja mam dylemat, koło wiosny będę zmieniał silnik na zdrowe 3,5 i nie wiem czym go zalać??

Jeśli faktycznie jest zdrowy to pełny syntetyk :ok:

Zdzira 850I napisał/a:
Bo ostatnio się naczytałem jak to Castrol się zbadziewił.


W Polsce żaden produkt nie dorównuje temu samemu produktowi co jest na zachodzie,i nie ma znaczenia czy to olej,czy paliwo,czy lodówka czy proszek do prania,pomijam że w Polsce ten produkt jest i tak droższy. :no:
Dlatego jak narazie korzystam z uprzejmości znajomych i jeśli jest to możliwe to zaopatruje się u naszych zachodnich sąsiadów :oko:
 
 

Cuba




Moje BMW: 525i M50 - 91
Twoja ulubiona marka samochodu?: BMW
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 5234
Skąd: Prudnik

Wysłany: 2008-12-02, 19:33   
   Imię: Paweł


wojtas napisał/a:
Zdzira 850I napisał/a:
Ja mam dylemat, koło wiosny będę zmieniał silnik na zdrowe 3,5 i nie wiem czym go zalać??

Jeśli faktycznie jest zdrowy to pełny syntetyk :ok:


Mimo wszystko wstrzymałbym się z laniem pełnego syntetyka do silnika z lat 70-tych :)

Pełny syntetyk częściowo został stworzony na potrzeby delikatnych hydropopychaczy .

W każdym silniku M20 stosowałem tylko i wyłącznie olej Lotos w zależności od jego kondycji minerał lub semi, z tego co czytałem Łukasz nadal jeździ na semi i wszystko jest w najlepszym porządku, zresztą nie ma innej opcji przy dobrym oleju :je:

Gość zerknij na moje - 525i
__________________

Viva Cuba socialista!!!!
.
Wzmocnione techniki przesłuchań = USA
.
ZAPRASZAMY DO ZABAWY ......
.
LUZZZZZZZZZZZZZ

.

Szczęście nie jest ani dziełem przypadku, ani darem bogów.
Szczęście to coś, co każdy z nas musi wypracować dla samego siebie - cytat


Polskie boiska na kartofliska!

www.bmwklubpoludnie.pl
Pozdrawiam Paweł

 
 

kaca

LUKI



Moje BMW: było E34 525 jest E39 523i
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 130
Skąd: OPR

Wysłany: 2008-12-02, 22:25   
   Imię: Łukasz


Tak tak, święte słowa, z olejem wszystko w jak najlepszym porządku, też jestem tego zdania, ze do "ciut" starszych silników lejemy np semi. :pou::
 
 

Wojtas




Moje BMW: E36 328 coupe M52 2,8 96', E38 740 M62TU 4,4 00'
Twoja ulubiona marka samochodu?: BMW
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1870
Skąd: OPR

Wysłany: 2008-12-04, 14:44   
   Imię: Wojtas


Cuba napisał/a:

Mimo wszystko wstrzymałbym się z laniem pełnego syntetyka do silnika z lat 70-tych :)

Pełny syntetyk częściowo został stworzony na potrzeby delikatnych hydropopychaczy .


Raczej niedlatego,stworzono je przedewszystkim dla lepszego smarowania w górnych i dolnych granicach temperaturowych i dla dłuższej żywotności. ;)

Olej mineralny to miesznina zwiazków chemicznych otrzymana z przeróbki ropy naftowej.
Olej półsyntetyczny to "poprawiony" przez dodatki olej mineralny.
Olej syntetyczny to zaś mieszanina substancji syntetycznych i uszlachetniaczy.Syntetyki są dużo lepsze lepkościowo i stabilniejsze pod względem temperatury zarówno ujemnej jak i dodatniej oraz odporniejsze na zużycie-trwałość do 30 tyś km.
Ich mikrobudowa pozwala na różne kombinacje-manipulacje z ich właściwościami np. temperatura zastosowania od 0W40 przez 5W30 po 10W60.
Mineralny w czasie zużywania się zmienia się w "smołę" i odkłada się na silniku jako nagar,oczywiscie są lepsze i gorsze oleje.Syntetyk zaś posiada właściwości myjąco-czyszczące,można samemu sprawdzić, np. brudne ręce przemyć w zużytym minerale-będą jeszcze bardziej brudne,po przemyciu w syntetyku i wytarciu dędą czyste,dlatego napisałem....

wojtas napisał/a:
Jeśli faktycznie jest zdrowy to pełny syntetyk :ok:


Po zdjęciu pokrywy zaworów i miski olejowej ujawni się jak wygląda silnik.Bo jeśli faktycznie do zajechanego nagarem silnika wlejemy syntetyk to po czasie bedzie :help:

Cuba napisał/a:

W każdym silniku M20 stosowałem tylko i wyłącznie olej Lotos


Co do Lotosu to swojego czasu wyrobiłem sobie nienajlepsze zdanie o nim,zresztą nie tylko ja,no ale każdy ma jakieś tam swoje doświadczenia,swoje racje. ;)

.
 
 

mikita2003





Moje BMW: E39 520i 2001
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 212
Skąd: Prudnik/Chester

Wysłany: 2008-12-28, 18:04   
   Imię: Przemek


Witam ja leje tak jak napisał producent: Castrol.

http://ew5.earlweb.com/re...27&vehicle=2092
 
 

bmwfane34

Karol




Moje BMW: E38 730i Cosmoschwartz, e30 340i
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 318
Skąd: Kąkolewo

Wysłany: 2009-01-15, 16:40   
   Imię: ///Karol


Ja po ostatnich przygodach z miską olejową stwierdziłem że zwykły olej też da rade i wlałem Lotos mineralny,każdy mój samochód jeździł na takim i było ok, przebiegu mam już sporo tak więc uważam że będzie ok

No drift- No fun
gg:7920032


 
 

mikita2003





Moje BMW: E39 520i 2001
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 212
Skąd: Prudnik/Chester

Wysłany: 2009-01-15, 16:59   
   Imię: Przemek


Witam zadam pytanko :) (ale po to jest to forum) jaki bedzie lepszy olej 0w40 czy 10w60 lub 10w60 sport mowa a castrolu edge,producent na stronce nic nie wspomnial o 10w60 i10w60 sport do mojego modelu moze stronka jest nieaktualna a olej nowy.

BMW E39 520 (2,2) Turing 2001 M54


 
 

Cuba




Moje BMW: 525i M50 - 91
Twoja ulubiona marka samochodu?: BMW
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 5234
Skąd: Prudnik

Wysłany: 2009-01-15, 17:25   
   Imię: Paweł


mikita2003 napisał/a:
Witam zadam pytanko :) (ale po to jest to forum) jaki bedzie lepszy olej 0w40 czy 10w60 lub 10w60 sport mowa a castrolu edge,producent na stronce nic nie wspomnial o 10w60 i10w60 sport do mojego modelu moze stronka jest nieaktualna a olej nowy.


Po prostu według producenta ten olej nie jest zalecany do Twojego silnika :)
z kolei według danych na stronce do mojego silnika:
- zalecany 0w40
- dobry 10w60

:smile:

Gość zerknij na moje - 525i
__________________

Viva Cuba socialista!!!!
.
Wzmocnione techniki przesłuchań = USA
.
ZAPRASZAMY DO ZABAWY ......
.
LUZZZZZZZZZZZZZ

.

Szczęście nie jest ani dziełem przypadku, ani darem bogów.
Szczęście to coś, co każdy z nas musi wypracować dla samego siebie - cytat


Polskie boiska na kartofliska!

www.bmwklubpoludnie.pl
Pozdrawiam Paweł

 
 

Wojtas




Moje BMW: E36 328 coupe M52 2,8 96', E38 740 M62TU 4,4 00'
Twoja ulubiona marka samochodu?: BMW
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1870
Skąd: OPR

Wysłany: 2009-01-16, 20:43   
   Imię: Wojtas


mikita2003 napisał/a:
... mowa o castrolu 10w60 sport....


Ja taki leję do dwóch moich śmigiełek,głównie przez "...W60" czyli współczynnik odpowiadający za lepkość oleju w wyższych temperaturach.Mam ciężką nóżkę i niechcę przekonać się czy usłyszę w lecie "grające" szklaneczki ;) Dedykowany jest ten olej do silników BMW typu "S..." czyli eMek.

OW... lepiej będzie sprawował sie od 10W...przy rozruchu przy niskich temperaturach,chodzi oczywiście juz o spore mrozy.

.
 
 

Cuba




Moje BMW: 525i M50 - 91
Twoja ulubiona marka samochodu?: BMW
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 5234
Skąd: Prudnik

Wysłany: 2009-01-16, 22:31   
   Imię: Paweł


Ok. wojtas, a co z zaleceniami producenta ... :smile: chyba o to chodziło koledze :)
Producent zaleca najnowsze oleje do starszych silników, a w nowszych samochodach ma obawy :?: :?: :?:

Gość zerknij na moje - 525i
__________________

Viva Cuba socialista!!!!
.
Wzmocnione techniki przesłuchań = USA
.
ZAPRASZAMY DO ZABAWY ......
.
LUZZZZZZZZZZZZZ

.

Szczęście nie jest ani dziełem przypadku, ani darem bogów.
Szczęście to coś, co każdy z nas musi wypracować dla samego siebie - cytat


Polskie boiska na kartofliska!

www.bmwklubpoludnie.pl
Pozdrawiam Paweł

 
 

mikita2003





Moje BMW: E39 520i 2001
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 212
Skąd: Prudnik/Chester

Wysłany: 2009-01-17, 17:27   
   Imię: Przemek


witam jednak kupiłem zalecany przez producenta czyli edge sport 0W40 w bardzo dobrej cenie :smile: za 8L ok w przeliczeni 216zł
http://cgi.ebay.co.uk/Cas...A1%7C240%3A1318

zapytam odrazu o wymiane :) bo pierwszy raz mam wkład filtra oleju,czy robi sie to jakos inaczej ??

BMW E39 520 (2,2) Turing 2001 M54


 
 

Wojtas




Moje BMW: E36 328 coupe M52 2,8 96', E38 740 M62TU 4,4 00'
Twoja ulubiona marka samochodu?: BMW
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1870
Skąd: OPR

Wysłany: 2009-01-17, 17:33   
   Imię: Wojtas


Cuba napisał/a:
Ok. wojtas, a co z zaleceniami producenta ... :smile: chyba o to chodziło koledze :)
Producent zaleca najnowsze oleje do starszych silników, a w nowszych samochodach ma obawy :?: :?: :?:


Wiesz Cuba jak to jest z zaleceniami :ooko: i to nie tylko jeśli chodzi o oleje ;)

mikita2003 napisał/a:
witam jednak kupiłem zalecany przez producenta czyli edge sport 0W40 w bardzo dobrej cenie za 8L ok w przeliczeni 216zł


No to bardzo tanio :szok: ,jeszcze tańszy niż w Niemczech.

mikita2003 napisał/a:
...zapytam odrazu o wymiane bo pierwszy raz mam wkład filtra oleju,czy robi sie to jakos inaczej ??


Odkręcasz dekiel bodajże klucz "36", w Angli chyba macie w calach :mu: ,wyjmujesz wkład(będzie kapał olej) ,wkładasz nowy,wymieniasz uszczelki jesli Ci dołożyli do wkładu i zakręcasz dekiel,chyba 25 Nm.

Zobacz Bumerki Wojtasa
.


 
 

mikita2003





Moje BMW: E39 520i 2001
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 212
Skąd: Prudnik/Chester

Wysłany: 2009-01-17, 18:16   
   Imię: Przemek


witam cale nie cale ja mam klucze w mm czyli 36mm :smile:

BMW E39 520 (2,2) Turing 2001 M54


 
 

Wojtas




Moje BMW: E36 328 coupe M52 2,8 96', E38 740 M62TU 4,4 00'
Twoja ulubiona marka samochodu?: BMW
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1870
Skąd: OPR

Wysłany: 2009-01-17, 18:43   
   Imię: Wojtas


A więc powodzonka przy wymiance :bro: :smile:

Zobacz Bumerki Wojtasa
.


 
 

Enzo

Hellaflush




Moje BMW: 528i E39
Twoja ulubiona marka samochodu?: BMW
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 383
Skąd: Nysa

Wysłany: 2009-01-17, 22:31   
   Imię: Tomasz


Cuba napisał/a:
wojtas napisał/a:
Zdzira 850I napisał/a:
Ja mam dylemat, koło wiosny będę zmieniał silnik na zdrowe 3,5 i nie wiem czym go zalać??

Jeśli faktycznie jest zdrowy to pełny syntetyk :ok:


Mimo wszystko wstrzymałbym się z laniem pełnego syntetyka do silnika z lat 70-tych :)

Pełny syntetyk częściowo został stworzony na potrzeby delikatnych hydropopychaczy .

W każdym silniku M20 stosowałem tylko i wyłącznie olej Lotos w zależności od jego kondycji minerał lub semi, z tego co czytałem Łukasz nadal jeździ na semi i wszystko jest w najlepszym porządku, zresztą nie ma innej opcji przy dobrym oleju :je:


Podzielam to zdanie :)
Produkcja takich silnikow jak M20, m30 to nie to samo co m52, m54...
To nie ta technologia, nie ta dokładność wykonania, zresztą nawet producent poleca mineralny.

Ja od zawsze leje mineralny Valvoline Turbo i do M20 lalem, i do M30 leje...
Silniki zawsze nie miały ze mną lekko a nigdy nie odmowiły posłuszeństwa :smile:

RevNet.Pl

 
 

Wojtas




Moje BMW: E36 328 coupe M52 2,8 96', E38 740 M62TU 4,4 00'
Twoja ulubiona marka samochodu?: BMW
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 1870
Skąd: OPR

Wysłany: 2009-01-18, 00:23   
   Imię: Wojtas


Enzo napisał/a:

To nie ta technologia, nie ta dokładność wykonania...


Technologia napewno inna bo zawsze idzie do przodu,choć M20,M30 były bardzo zaawansowanymi jednostkami w tamtych latach ale dokładonść,precyzję to BMW zawsze miało idealną,od początku kiedy to zaczynali od silników samolotowych :ooko:

Enzo napisał/a:
...zresztą nawet producent poleca mineralny...


Producent w latach 70-80 zalecał jazdę na ogumieniu diagonalnym bo radialnego nie zanli,czy jeżdżąc autem z tamtych lat też używasz tego ogumienia które już dzisiaj jest nieprodukowane i niedopuszczalne do ruchu a też je zalecał producent :?: :ooko:

Enzo napisał/a:
...
Silniki zawsze nie miały ze mną lekko a nigdy nie odmowiły posłuszeństwa :smile:


Posłuszeństwa narazie nieodmawiały bo są precyzyjnie wykonane i z odpowiedniej jakości materiałów ;) .
Jakość eksploatacji i środków smarnych odbija się w czasie długotrwałej eksploatacji i później wychodzi że jeden silniczek robi dwie,trzy setki tyś. km a drugi wchodzi w miliony ;)

Powtórzę się...mineralny nie jest zły ale syntetyk jest jeszcze lepszy,jeśli jest lany do zdrowego silnika :ok: Troszkę pracowałem w branży naftowej więc nie wysysam sobie tego z palca ;)
.
.

Zobacz Bumerki Wojtasa
.


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Poprzedni temat «» Następny temat
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  




BKP na
 




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Kod Szablonu - Sharky z BoardBB | Edycja - Junior (Gama)
Zawartosc forum © BMW Klub Południe 2008-2012.