Jaki olej lejemy do naszych BMW

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
damiano
Starszy forumowicz
Starszy forumowicz
Posty: 2717
Rejestracja: 04 lis 2008, 12:29
Lokalizacja: OPR
Kontaktowanie:

Jaki olej lejemy do naszych BMW

Postautor: damiano » 04 lis 2008, 13:36

Obecnie jeżdżę na Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40.

i jestem bardzo zadowolony :je:
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez damiano, łącznie zmieniany 1 raz.

Wojtas
Starszy forumowicz
Starszy forumowicz
Posty: 1870
Rejestracja: 10 lis 2008, 13:59
Lokalizacja: OPR

Postautor: Wojtas » 16 lis 2008, 13:13

A ja również pełny syntetyk Castrol EDGE Formuła 10W-60

Castrol-a leje do silników(różnych marek którymi jeździłem) już od ponad 12 lat (w starszych mineralny) i zawsze polece tą markę ;)

kaca
Początkujący forumowicz
Początkujący forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 05 lis 2008, 16:50
Lokalizacja: OPR

Postautor: kaca » 29 lis 2008, 11:02

Ooo ja do swojej buni ze względu na jej 250 tys przebieg leję semi syntetyka i bez przechwalania na 12 tyś pobrała nieco ponad 200 ml. a jeżdżę na LOTOSIE
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez kaca, łącznie zmieniany 2 razy.

Zdzira 850I
Początkujący forumowicz
Początkujący forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 05 lis 2008, 17:03
Lokalizacja: Rawicz-WLKP

Postautor: Zdzira 850I » 30 lis 2008, 11:06

Ja mam dylemat, koło wiosny będę zmieniał silnik na zdrowe 3,5 i nie wiem czym go zalać??
Bo ostatnio się naczytałem jak to Castrol się zbadziewił.
Zastanawiam się nad Mobil1 Elf lub Quartz no może Castrol pewnie półsyntetyk.
Pamiętaj ja zawsze mam rację nawet jak jej nie mam to i tak ja mam :)

Wojtas
Starszy forumowicz
Starszy forumowicz
Posty: 1870
Rejestracja: 10 lis 2008, 13:59
Lokalizacja: OPR

Postautor: Wojtas » 30 lis 2008, 23:38

Zdzira 850I pisze:Ja mam dylemat, koło wiosny będę zmieniał silnik na zdrowe 3,5 i nie wiem czym go zalać??

Jeśli faktycznie jest zdrowy to pełny syntetyk :ok:

Zdzira 850I pisze: Bo ostatnio się naczytałem jak to Castrol się zbadziewił.


W Polsce żaden produkt nie dorównuje temu samemu produktowi co jest na zachodzie,i nie ma znaczenia czy to olej,czy paliwo,czy lodówka czy proszek do prania,pomijam że w Polsce ten produkt jest i tak droższy. :no:
Dlatego jak narazie korzystam z uprzejmości znajomych i jeśli jest to możliwe to zaopatruje się u naszych zachodnich sąsiadów :oko:
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Wojtas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cuba
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5321
Rejestracja: 04 lis 2008, 15:00
Lokalizacja: Prudnik
Kontaktowanie:

Postautor: Cuba » 02 gru 2008, 19:33

wojtas pisze:Zdzira 850I napisał/a:
Ja mam dylemat, koło wiosny będę zmieniał silnik na zdrowe 3,5 i nie wiem czym go zalać??

Jeśli faktycznie jest zdrowy to pełny syntetyk :ok:


Mimo wszystko wstrzymałbym się z laniem pełnego syntetyka do silnika z lat 70-tych :)

Pełny syntetyk częściowo został stworzony na potrzeby delikatnych hydropopychaczy .

W każdym silniku M20 stosowałem tylko i wyłącznie olej Lotos w zależności od jego kondycji minerał lub semi, z tego co czytałem Łukasz nadal jeździ na semi i wszystko jest w najlepszym porządku, zresztą nie ma innej opcji przy dobrym oleju :je:
MOJE 525i
__________________

Viva Cuba socialista!!!!
Demokracja to system w którym dwóch Meneli decyduje za Profesora

ZAPRASZAMY DO ZABAWY ......
LUZZZZZZZZZZZZZ
Szczęście nie jest ani dziełem przypadku, ani darem bogów.
Szczęście to coś, co każdy z nas musi wypracować dla samego siebie - cytat


http://www.bmwklubpoludnie.pl
Pozdrawiam Paweł

kaca
Początkujący forumowicz
Początkujący forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 05 lis 2008, 16:50
Lokalizacja: OPR

Postautor: kaca » 02 gru 2008, 22:25

Tak tak, święte słowa, z olejem wszystko w jak najlepszym porządku, też jestem tego zdania, ze do "ciut" starszych silników lejemy np semi. :pou::
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez kaca, łącznie zmieniany 2 razy.

Wojtas
Starszy forumowicz
Starszy forumowicz
Posty: 1870
Rejestracja: 10 lis 2008, 13:59
Lokalizacja: OPR

Postautor: Wojtas » 04 gru 2008, 14:44

Cuba pisze:Mimo wszystko wstrzymałbym się z laniem pełnego syntetyka do silnika z lat 70-tych :)

Pełny syntetyk częściowo został stworzony na potrzeby delikatnych hydropopychaczy .


Raczej niedlatego,stworzono je przedewszystkim dla lepszego smarowania w górnych i dolnych granicach temperaturowych i dla dłuższej żywotności. ;)

Olej mineralny to miesznina zwiazków chemicznych otrzymana z przeróbki ropy naftowej.
Olej półsyntetyczny to "poprawiony" przez dodatki olej mineralny.
Olej syntetyczny to zaś mieszanina substancji syntetycznych i uszlachetniaczy.Syntetyki są dużo lepsze lepkościowo i stabilniejsze pod względem temperatury zarówno ujemnej jak i dodatniej oraz odporniejsze na zużycie-trwałość do 30 tyś km.
Ich mikrobudowa pozwala na różne kombinacje-manipulacje z ich właściwościami np. temperatura zastosowania od 0W40 przez 5W30 po 10W60.
Mineralny w czasie zużywania się zmienia się w "smołę" i odkłada się na silniku jako nagar,oczywiscie są lepsze i gorsze oleje.Syntetyk zaś posiada właściwości myjąco-czyszczące,można samemu sprawdzić, np. brudne ręce przemyć w zużytym minerale-będą jeszcze bardziej brudne,po przemyciu w syntetyku i wytarciu dędą czyste,dlatego napisałem....

wojtas pisze:Jeśli faktycznie jest zdrowy to pełny syntetyk :ok:


Po zdjęciu pokrywy zaworów i miski olejowej ujawni się jak wygląda silnik.Bo jeśli faktycznie do zajechanego nagarem silnika wlejemy syntetyk to po czasie bedzie :help:

Cuba pisze:W każdym silniku M20 stosowałem tylko i wyłącznie olej Lotos


Co do Lotosu to swojego czasu wyrobiłem sobie nienajlepsze zdanie o nim,zresztą nie tylko ja,no ale każdy ma jakieś tam swoje doświadczenia,swoje racje. ;)

.

Awatar użytkownika
mikita2003
Początkujący forumowicz
Początkujący forumowicz
Posty: 212
Rejestracja: 27 gru 2008, 15:03
Lokalizacja: Prudnik/Chester

Postautor: mikita2003 » 28 gru 2008, 18:04

Witam ja leje tak jak napisał producent: Castrol.

http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... hicle=2092
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mikita2003, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bmwfane34
Początkujący forumowicz
Początkujący forumowicz
Posty: 318
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:15
Lokalizacja: Kąkolewo

Postautor: bmwfane34 » 15 sty 2009, 16:40

Ja po ostatnich przygodach z miską olejową stwierdziłem że zwykły olej też da rade i wlałem Lotos mineralny,każdy mój samochód jeździł na takim i było ok, przebiegu mam już sporo tak więc uważam że będzie ok
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez bmwfane34, łącznie zmieniany 1 raz.
No drift- No fun
gg:7920032

Awatar użytkownika
mikita2003
Początkujący forumowicz
Początkujący forumowicz
Posty: 212
Rejestracja: 27 gru 2008, 15:03
Lokalizacja: Prudnik/Chester

Postautor: mikita2003 » 15 sty 2009, 16:59

Witam zadam pytanko :) (ale po to jest to forum) jaki bedzie lepszy olej 0w40 czy 10w60 lub 10w60 sport mowa a castrolu edge,producent na stronce nic nie wspomnial o 10w60 i10w60 sport do mojego modelu moze stronka jest nieaktualna a olej nowy.
BMW E39 520 (2,2) Turing 2001 M54

Awatar użytkownika
Cuba
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5321
Rejestracja: 04 lis 2008, 15:00
Lokalizacja: Prudnik
Kontaktowanie:

Postautor: Cuba » 15 sty 2009, 17:25

mikita2003 pisze:Witam zadam pytanko :) (ale po to jest to forum) jaki bedzie lepszy olej 0w40 czy 10w60 lub 10w60 sport mowa a castrolu edge,producent na stronce nic nie wspomnial o 10w60 i10w60 sport do mojego modelu moze stronka jest nieaktualna a olej nowy.


Po prostu według producenta ten olej nie jest zalecany do Twojego silnika :)
z kolei według danych na stronce do mojego silnika:
- zalecany 0w40
- dobry 10w60

:smile:
MOJE 525i
__________________

Viva Cuba socialista!!!!
Demokracja to system w którym dwóch Meneli decyduje za Profesora

ZAPRASZAMY DO ZABAWY ......
LUZZZZZZZZZZZZZ
Szczęście nie jest ani dziełem przypadku, ani darem bogów.
Szczęście to coś, co każdy z nas musi wypracować dla samego siebie - cytat


http://www.bmwklubpoludnie.pl
Pozdrawiam Paweł

Wojtas
Starszy forumowicz
Starszy forumowicz
Posty: 1870
Rejestracja: 10 lis 2008, 13:59
Lokalizacja: OPR

Postautor: Wojtas » 16 sty 2009, 20:43

mikita2003 pisze:... mowa o castrolu 10w60 sport....


Ja taki leję do dwóch moich śmigiełek,głównie przez "...W60" czyli współczynnik odpowiadający za lepkość oleju w wyższych temperaturach.Mam ciężką nóżkę i niechcę przekonać się czy usłyszę w lecie "grające" szklaneczki ;) Dedykowany jest ten olej do silników BMW typu "S..." czyli eMek.

OW... lepiej będzie sprawował sie od 10W...przy rozruchu przy niskich temperaturach,chodzi oczywiście juz o spore mrozy.

.

Awatar użytkownika
Cuba
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5321
Rejestracja: 04 lis 2008, 15:00
Lokalizacja: Prudnik
Kontaktowanie:

Postautor: Cuba » 16 sty 2009, 22:31

Ok. wojtas, a co z zaleceniami producenta ... :smile: chyba o to chodziło koledze :)
Producent zaleca najnowsze oleje do starszych silników, a w nowszych samochodach ma obawy :?: :?: :?:
MOJE 525i
__________________

Viva Cuba socialista!!!!
Demokracja to system w którym dwóch Meneli decyduje za Profesora

ZAPRASZAMY DO ZABAWY ......
LUZZZZZZZZZZZZZ
Szczęście nie jest ani dziełem przypadku, ani darem bogów.
Szczęście to coś, co każdy z nas musi wypracować dla samego siebie - cytat


http://www.bmwklubpoludnie.pl
Pozdrawiam Paweł

Awatar użytkownika
mikita2003
Początkujący forumowicz
Początkujący forumowicz
Posty: 212
Rejestracja: 27 gru 2008, 15:03
Lokalizacja: Prudnik/Chester

Postautor: mikita2003 » 17 sty 2009, 17:27

witam jednak kupiłem zalecany przez producenta czyli edge sport 0W40 w bardzo dobrej cenie :smile: za 8L ok w przeliczeni 216zł
http://cgi.ebay.co.uk/Castrol-Edge-Spor ... 240%3A1318

zapytam odrazu o wymiane :) bo pierwszy raz mam wkład filtra oleju,czy robi sie to jakos inaczej ??
BMW E39 520 (2,2) Turing 2001 M54

Wojtas
Starszy forumowicz
Starszy forumowicz
Posty: 1870
Rejestracja: 10 lis 2008, 13:59
Lokalizacja: OPR

Postautor: Wojtas » 17 sty 2009, 17:33

Cuba pisze:Ok. wojtas, a co z zaleceniami producenta ... :smile: chyba o to chodziło koledze :)
Producent zaleca najnowsze oleje do starszych silników, a w nowszych samochodach ma obawy :?: :?: :?:


Wiesz Cuba jak to jest z zaleceniami :ooko: i to nie tylko jeśli chodzi o oleje ;)

mikita2003 pisze:witam jednak kupiłem zalecany przez producenta czyli edge sport 0W40 w bardzo dobrej cenie za 8L ok w przeliczeni 216zł


No to bardzo tanio :szok: ,jeszcze tańszy niż w Niemczech.

mikita2003 pisze:...zapytam odrazu o wymiane bo pierwszy raz mam wkład filtra oleju,czy robi sie to jakos inaczej ??


Odkręcasz dekiel bodajże klucz "36", w Angli chyba macie w calach :mu: ,wyjmujesz wkład(będzie kapał olej) ,wkładasz nowy,wymieniasz uszczelki jesli Ci dołożyli do wkładu i zakręcasz dekiel,chyba 25 Nm.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Wojtas, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
mikita2003
Początkujący forumowicz
Początkujący forumowicz
Posty: 212
Rejestracja: 27 gru 2008, 15:03
Lokalizacja: Prudnik/Chester

Postautor: mikita2003 » 17 sty 2009, 18:16

witam cale nie cale ja mam klucze w mm czyli 36mm :smile:
BMW E39 520 (2,2) Turing 2001 M54

Wojtas
Starszy forumowicz
Starszy forumowicz
Posty: 1870
Rejestracja: 10 lis 2008, 13:59
Lokalizacja: OPR

Postautor: Wojtas » 17 sty 2009, 18:43

A więc powodzonka przy wymiance :bro: :smile:

Awatar użytkownika
Enzo
Początkujący forumowicz
Początkujący forumowicz
Posty: 402
Rejestracja: 04 sty 2009, 18:15
Lokalizacja: Nysa
Kontaktowanie:

Postautor: Enzo » 17 sty 2009, 22:31

Cuba pisze:
wojtas pisze:Zdzira 850I napisał/a:
Ja mam dylemat, koło wiosny będę zmieniał silnik na zdrowe 3,5 i nie wiem czym go zalać??

Jeśli faktycznie jest zdrowy to pełny syntetyk :ok:


Mimo wszystko wstrzymałbym się z laniem pełnego syntetyka do silnika z lat 70-tych :)

Pełny syntetyk częściowo został stworzony na potrzeby delikatnych hydropopychaczy .

W każdym silniku M20 stosowałem tylko i wyłącznie olej Lotos w zależności od jego kondycji minerał lub semi, z tego co czytałem Łukasz nadal jeździ na semi i wszystko jest w najlepszym porządku, zresztą nie ma innej opcji przy dobrym oleju :je:


Podzielam to zdanie :)
Produkcja takich silnikow jak M20, m30 to nie to samo co m52, m54...
To nie ta technologia, nie ta dokładność wykonania, zresztą nawet producent poleca mineralny.

Ja od zawsze leje mineralny Valvoline Turbo i do M20 lalem, i do M30 leje...
Silniki zawsze nie miały ze mną lekko a nigdy nie odmowiły posłuszeństwa :smile:
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Enzo, łącznie zmieniany 2 razy.

Wojtas
Starszy forumowicz
Starszy forumowicz
Posty: 1870
Rejestracja: 10 lis 2008, 13:59
Lokalizacja: OPR

Postautor: Wojtas » 18 sty 2009, 00:23

Enzo pisze:To nie ta technologia, nie ta dokładność wykonania...


Technologia napewno inna bo zawsze idzie do przodu,choć M20,M30 były bardzo zaawansowanymi jednostkami w tamtych latach ale dokładonść,precyzję to BMW zawsze miało idealną,od początku kiedy to zaczynali od silników samolotowych :ooko:

Enzo pisze:...zresztą nawet producent poleca mineralny...


Producent w latach 70-80 zalecał jazdę na ogumieniu diagonalnym bo radialnego nie zanli,czy jeżdżąc autem z tamtych lat też używasz tego ogumienia które już dzisiaj jest nieprodukowane i niedopuszczalne do ruchu a też je zalecał producent :?: :ooko:

Enzo pisze:...
Silniki zawsze nie miały ze mną lekko a nigdy nie odmowiły posłuszeństwa :smile:


Posłuszeństwa narazie nieodmawiały bo są precyzyjnie wykonane i z odpowiedniej jakości materiałów ;) .
Jakość eksploatacji i środków smarnych odbija się w czasie długotrwałej eksploatacji i później wychodzi że jeden silniczek robi dwie,trzy setki tyś. km a drugi wchodzi w miliony ;)

Powtórzę się...mineralny nie jest zły ale syntetyk jest jeszcze lepszy,jeśli jest lany do zdrowego silnika :ok: Troszkę pracowałem w branży naftowej więc nie wysysam sobie tego z palca ;)
.
.


Wróć do „Oleje/Dodatki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika. i 0 gości